Wycieczka Lublin – Kozłówka

Dnia 29.09.2022r.  uczniowie klas 4-8 pod opieką wychowawców: Agnieszki Kowal, Anny Siek, Beaty Zygmunt i Michała Tomaszewskiego udali się na wycieczkę do Lublina i Pałacu Zamoyskich w Kozłówce.

Celem wyjazdu było poznanie zabytków Starego Miasta stolicy województwa lubelskiego, jak i zobaczenie jednego z najpiękniejszych Zespołów Pałacowych, należących niegdyś do rodu Zamoyskich w Kozłówce. Dodatkowo bardzo ważnym celem wyjazdu była integracja zespołów klasowych, rozwijanie samodyscypliny, jak również kształtowanie wartościowych cech charakteru i woli.

Po dojeździe do Lublina- około godz. 9.00-  spotkaliśmy się z Panią przewodnik, która wspólne zwiedzanie rozpoczęła od Zamku – Muzeum Narodowego.

Następnie przeszliśmy na Starówkę, gdzie podziwialiśmy m.in. Rynek Starego Miasta, Bramę Krakowska, zabytkowe kamienice, Kaplicę ze specjalną salą akustyczną, pomnik upamiętniający Unię polsko-litewską.

Młodzieży bardzo spodobał się portal łączący Lublin z Wilnem w czasie rzeczywistym, znajdujący się na głównym deptaku miejskim. Po Starym Mieście przyszedł czas na odwiedziny w Regionalnym Muzeum Cebularza. Na miejscu dzieci dowiedziały się o tradycji wypiekania lubelskiego przysmaku.

Następnie wzięły udział w warsztatach, które polegały na samodzielnym uformowaniu i upieczeniu pysznego cebularza. Zabawa była przednia a otrzymane wypieki bardzo wszystkim smakowały.

Po Lublinie przyszedł czas na przejazd do Muzeum Zamoyskich w Kozłówce. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od dziedzińca pałacowego, gdzie dzieciom najbardziej do gustu przypadł piękny ogród, po którym dumnie kroczyły pawie.

Następnie zobaczyliśmy wnętrza pałacowe. Pani przewodnik oprowadzając nas po kolejnych pomieszczeniach, opowiadała nam ciekawostki związane z życiem codziennym lokatorów pałacu.

Po opuszczeniu wnętrz pałacowych udaliśmy się do kaplicy, gdzie dowiedzieliśmy się, że w okresie II wojny światowej mieszkał tu Prymas Tysiąclecia Kardynał  – Stefan Wyszyński.

Z Kozłówki wyjechaliśmy ok 16.00. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na posiłek do restauracji pod „złotymi łukami”:). Do Lasek dojechaliśmy ok 19.00. Wycieczka była bardzo udana i owocna w różnego rodzaju ciekawostki i historie związane z Lubelszczyzną.