„Przedwakacyjna PODRÓŻ W CZASIE” – uczniów klasy I, II i III – DO KRAINY DINOZAURÓW, HISTORYCZNEJ POLSKI – do świata miniaturowych zamków i pałaców oraz na SAFARI

Dnia 5 czerwca 2018r. wyruszyliśmy na jednodniową wycieczkę do PARKU JURAJSKIEGO w BAŁTOWIE. Dłuższe oczekiwanie na odjazd autokaru zrekompensowały widoki, które po godzinnej jeździe ukazały się naszym oczom. Najpierw udaliśmy się do Jura Parku, gdzie wszystkich wycieczkowiczów powitała pani przewodnik, która opowiadała o zgromadzonych eksponatach w czasie wędrówki po ścieżce edukacyjnej. Rozmiary, dbałość o szczegóły z jaką przygotowane zostały dinozaury oraz sposób pokazania ich w otoczeniu zachwyciły słuchających. Wszyscy dzielnie maszerowali pośród prehistorycznych gadów.

W Muzeum Jurajskim obejrzeliśmy różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, koralowce i głowonogi.

Ogromne wrażenie zrobiło Prehistoryczne Oceanarium. Za pomocą technologii trójwymiarowego przekazu przenieśliśmy się w świat podwodnego życia gigantycznych gadów. Mieliśmy okazję spotkać się „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu. Do tej pory podziwialiśmy je tylko w podręcznikach. Wrażenie, że są bardzo blisko wywołało u nielicznych strach, jednak większość uczniów była mocno podekscytowana i zafascynowana ich widokiem.

Po emocjach w Oceanarium wszyscy udaliśmy się w podróż amerykańskim schoolbusem przez Zwierzyniec Górny. Były to wspaniałe chwile spotkań ze stworzeniami, zarówno z Europy jak i innych kontynentów. Ponad 400 zwierząt biega tam swobodnie (m.in.: strusie, lamy, wielbłądy, dziki, konie, jelenie i wiele innych gatunków) rozmieszczonych na wielohektarowym terenie – tzw. Safari. Później  zobaczyliśmy ciekawe gatunki ptactwa i drobnych ssaków, znajdujących się w klatkach.

Następnie udaliśmy się do Polski w Miniaturze. Modele zamków i pałaców reprezentują (w skali 1:25) najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe w różnych okresach historycznych (od średniowiecza po wiek XIX), a leżące obecnie na terenie Polski. Miniatury wykonane z niezwykłą precyzją i dbałością o szczegóły, oddają wygląd obiektów z okresu ich świetności. pałacyki. Pani przewodnik oprowadzająca po wystawie opowiadała ciekawe legendy przybliżając szczególnie interesujące wydarzenia i postaci historyczne związane z prezentowanymi zabytkami. Dzięki temu miniaturowe budowle ożywały, stając się zarazem doskonałym pretekstem do poznania dziejów Polski.

DSCN7424 DSCN7431

Kolejnym punktem wycieczki były pamiątki, posiłek i oczywiście wspaniała zabawa. Okazało się, że mimo tylu wrażeń i słonecznej pogody nikt z uczestników nie był zmęczony, bo plac zabaw aż „dudnił” od energii i radości dzieci.

Z wycieczki do Krainy Dinozaurów wszyscy wrócili pełni wrażeń i zadowoleni, choć jednak troszkę zmęczeni, co okazało się dopiero w autokarze. Mamy jednak nadzieję, że dla dzieci była to niezapomniana przygoda co utrwaliliśmy na zdjęciach.

Dziękuję Koleżankom – wychowawcom klas: II – Bożenie Walczak i III – Marcie Burzyńskiej za miłą współpracę i wszelką pomoc.