08.02.2021
lekcja nr.19 (ostatnia) Temat: Internet świat prawdziwy czy nieprawdziwy?
Cele: Internet – wynalazkiem XX wieku.
Zalety Internetu – korzyści w zdobywaniu wiedzy i utrzymywanie relacji międzyludzkich. Czas wolny i rozrywki w Internecie i w realu. Jak nie dać się wciągnąć w sieć – czyli o niebezpieczeństwie
uzależnienia od internetu. Uświadom sobie, że bardzo potrzebna jest wiedza na temat
świadomego i odpowiedzialnego korzystania ze środków społecznego przekazu jakim jest
Internet. https://youtu.be/OSb4xcjeF0s https://youtu.be/on08z78OOuE
01.02.2021
Lekcja 18 Temat: Dobre wychowanie.
Zastanów się i uzasadnij, dlaczego zwroty grzecznościowe (np. proszę, dziękuję, przepraszam) ułatwiają życie. Przedstaw dobre maniery w praktyce: w relacjach z najbliższymi, w domu, szkole i miejscach publicznych. Określ również dobór stosownego ubioru w różnych miejscach i sytuacjach np.: strój na akademię szkolną. Uświadom sobie, że: znajomość zasad dobrego wychowania jest przydatna w życiu każdego, również młodego
człowieka.
25.01.2021
Lekcja 17
Temat: Koleżeństwo.
Cele : Atuty koleżeństwa; umiejętność tworzenia relacji międzyludzkich. Istota koleżeństwa; czym jest koleżeństwo? Cechy dobrego kolegi / dobrej koleżanki. Po obejrzeniu prezentacji zastanów się jakie cechy powinien posiadać dobry kolega\ koleżanka. Powodzenia . https://youtu.be/miluE09IIyY
18.01.2021
Lekcja 16 Temat: Jeszcze raz o intymności i godności .
Cele: sytuacje, które mogą być krępujące i które zawstydzają. Granice własnej bliskości. Sytuacje intymne
czyli poszanowanie własnej sfery życia. Skrywane uczucia i zaufanie. Zapoznaj się z
prezentacją ,, Intymność” ( link poniżej) następnie uświadom sobie: czym jest intymność, rozróżnij
kontakty społeczne, które wymagają różnych stopni bliskości fizycznej.
nagranie
21.12.2020
Temat: Świętujemy. Dobre wychowanie.
Cele: Zasady dobrego wychowania, dobre maniery, savoir-vivre – istotnymi wartościami w procesie wychowania i bezkonfliktowego życia w społeczności i rodzinie. Umiejętność świętowania: szacunek , radość. Odpowiedni ubiór w różnych sytuacjach życiowych; umiar i schludność. Zapamiętaj, że: znajomość zasad dobrego wychowania jest przydatna w życiu każdego, również młodego człowieka.
14.12.2020
Temat: Koleżeństwo.
Cele: czym jest koleżeństwo? Cechy dobrego kolegi /dobrej koleżanki. Lider grupy – jaki może być?; jakiego można uznać za autorytet? Asertywność; dlaczego czasem trzeba odmawiać. Uświadom sobie, że: obawy rodziców związane z wyborem kolegów i koleżanek mają swoje uzasadnienie.
07.12.2020
Temat: Obrona własnej intymności ( grupa dz.)
Cele: Sytuacje, które mogą naruszać naszą intymność. Potrzeba dystansu wobec obcych ludzi. Zapamiętaj, że należy natychmiast zgłaszać sytuacje, w których grozi skrzywdzenie, należy zachować czujność w kontaktach z osobami nieznajomymi.
30.11.2020
Temat: Intymność ( gr. Chłopcy.)
Uzasadnij potrzebę nieufności i dystansu wobec obcych ludzi. Zapamiętaj , że każdy człowiek ma prawo do własnej intymności i nietykalności osobistej oraz szacunku do własnego ciała.
23.11.2020
Temat: intymność ( gr. Dz)
Uzasadnij potrzebę nieufności i dystansu wobec obcych ludzi. Zapamiętaj , że każdy człowiek ma prawo do własnej intymności i nietykalności osobistej oraz szacunku do własnego ciała.
16.11.2020
Temat: Przekazywanie życia gr chłopców.
Zastanów się i porozmawiaj z rodzicem czy: okres dojrzewania jest czasem przygotowania się organizmu mężczyzny do podjęcia w przyszłości funkcji macierzyńskiej i ojcowskiej. Określ, czym jest macierzyństwo i ojcostwo.
09.11.2020
Temat: Przekazywanie życia gr dz.
Zastanów się i porozmawiaj z rodzicem czy:
okres dojrzewania jest czasem przygotowania się organizmu kobiety i mężczyzny do podjęcia w
przyszłości funkcji macierzyńskiej i ojcowskiej. Określ, czym jest macierzyństwo i ojcostwo.
02.11.2020
Człowiek istota płciowa. – odpowiedz na pytanie : jak dziś postrzegane są role kobiece i męskie np.: mam opiekuje się małym dzieckiem, przygotowuje obiad itp. Tata pomaga w obowiązkach… spełnia funkcję ekonomiczną : pracuje.
-ćwiczenie: „aby w domu było lepie” – posprzątaj pokój, pomóż mamie w codziennych obowiązkach np. opieka nad rodzeństwem, przygotowanie obiadu itp. Na pewno będzie lepiej a rodzice docenią twoją pracę. Powodzenia.
ROK 2020/2021
Informacja
Od dnia 20.05. tematy z Wychowania do życia w rodzinie będą osobno dla dziewczynek i osobno dla chłopców.
Temat dla dziewczynek będzie przesłany dla każdej uczennicy na
pocztę mailową, za tydzień dla chłopców.
13.05.2020
Savoir-vivre – sztuką życia w różnych sytuacjach .
Odpowiedz ustnie na pytania: Czy savoir-vivre jest sztuką życia w różnych sytuacjach? w życiu rodzinnym, w szkole, w miejscach w miejscach publicznych np.: w środkach komunikacji, w kinie, teatrze, w sklepie.
Informacja: od dnia 20.05. rozpoczynamy tematy zajęć osobno dla dziewczynek i osobno dla chłopców. Tematy będą wysyłane na pocztę mailową.
06.05.2020
Temat: Dobre wychowanie.
Uzasadnij, dlaczego zwroty grzecznościowe (np. proszę, dziękuję, przepraszam) ułatwiają życie.
Stosuj dobre maniery w praktyce: w relacjach z najbliższymi, w domu, szkole i miejscach publicznych.
Określ dobór stosownego ubioru w różnych miejscach i sytuacjach np.: akademia w szkole, wyjście na boisko, na rodzinną uroczystość, na zakupy.
Zapamiętaj , że znajomość zasad dobrego wychowania jest przydatna w życiu każdego, również młodego człowieka.
29.04.2020
Koleżeństwo.
– określ na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji , co to znaczy „być dobrym kolegą”, „dobrą koleżanką”,
– uzasadnij, że koleżeństwo przygotowuje do dojrzałej przyjaźni i miłości ( ustnie)
Pomocny, uczynny , dobry słuchacz, szczery, umiejący dotrzymać tajemnicy itp
– czy według Ciebie wymienione cechy są ważne dla budowania relacji koleżeńskich a potem przyjaźni? Pamiętaj również o tym , że najlepszymi przyjaciółmi dla Ciebie są Twoi rodzice.
Życzę dobrych przyjaźni i miłego majowego świętowania w gronie rodzinnym.
22.04.2020
Ojcostwo i macierzyństwo.
– na podstawie własnych obserwacji zastanów się i porozmawiaj z rodzicami na temat: jaka jest rola mamy i taty w wychowaniu dziecka np.: tata pomaga, wspiera, dba o dobrą atmosferę, mama- opiekuję się noworodkiem, dba o porządek itp. Podejmij temat z rodzicami.
15.04.2020
Człowiek istota płciowa.
- odpowiedz na pytanie : jak dziś postrzegane są role kobiece i męskie np.: mama opiekuje się małym dzieckiem, przygotowuje obiad itp. Tata pomaga w obowiązkach… spełnia funkcję ekonomiczną : pracuje.
- ćwiczenie: „aby w domu było lepie” – posprzątaj pokój, pomóż mamie w codziennych obowiązkach np. opieka nad rodzeństwem, przygotowanie obiadu itp. Na pewno będzie lepiej a rodzice docenią twoją pracę. Powodzenia.
08.04.2020
Jesteśmy razem – funkcje rekreacyjno-towarzyska, kulturowa i ekonomiczna.
Odpowiedzcie ustnie na pytania:
- jaki jest wkład i wysiłek rodziców w zapewnieniu potrzeb bytowych rodziny,
- jakie są walory czynnego odpoczynku wspólnie z rodziną?
- czy potrafię zrezygnować z postawy roszczeniowej i niektórych zachcianek?
Ćwiczenie wykonaj drobny upominek ( kwiatek, laurkę itp.) dla rodziców, dziadków lub rodzeństwa, obdaruj upominkiem… na pewno będzie dużo satysfakcji i radości. Rodzinnych Świąt życzę.
1.04.2020
Temat: Jesteśmy razem – funkcja rekreacyjno -towarzyska.
– odpowiedz słownie na pytania : czy dobrze zaplanowany i zagospodarowany czas wolny ma wpływ na miłą atmosferę domową?
i na dobre samopoczucie w rodzinie? Wymień sposoby spędzania wolnego czasu w rodzinie np.:.. wspólne gry planszowe itp.. Zaplanuj spędzenie wolnego czasu np.: zabawa z rodzeństwem, wykonanie wspólnego rysunku z rodzicami.. ,oglądanie ciekawego programów TV. Na pewno będzie miło.
25.03.2020
Temat: Miłość, która scala – funkcje psychiczno-uczuciowa i kontrolna.
– Praca plastyczna „Mój rodzinny dom”. Przedstaw na rysunku moją rodzinę i podpisz pokrewieństwo.