Nasza szkoła kolejny już raz przystąpiła do Projektu ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM. Tym razem była to 14 edycja, etap wiosenny. Realizacji Projektu podjęły się klasy 1 -3 pod opieką wychowawczyń: kl 1 – p. Anna Płatos, kl 2 – p. Marta Kula, kl 3 – p. Marzenna Hrostek. Nasze szkolne zespoły przyjęły nazwy:
Klasa 1 – SMACZNE TRUSKAWECZKI
Klasa 2 – NASIONKA
Klasa 3 – TRZECIAKI – ZDROWIAKI
Patronatem honorowym objęła projekt Pierwsza Dama, Agata Kornahauser-Duda.
Od ponad 13 lat organizatorzy troszczą się o zdrowie dzieci. Liczne badania i publikacje pokazują, że coraz więcej dzieci w Polsce ma nieprawidłową masę ciała. W odpowiedzi stworzono ogólnopolski projekt edukacji prozdrowotnej „Zdrowo jem, więcej wiem”.
Projekt skierowany jest do uczniów zerówek i klas I-III szkół podstawowych, gdyż właśnie w tym wieku dzieci wyrabiają nawyki żywieniowe. Warto, żeby były one prawidłowe i pozwalały cieszyć się zdrowiem. Działania skierowane są też do nauczycieli oraz rodziców, z których dzieci czerpią przykład. Taka edukacja przebiega kompleksowo i jest bardziej efektywna
Głównym celem projektu jest zatem wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.
Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.
Etap wiosenny poświęcony był warzywom, owocom oraz wodzie. Zespoły miały do wykonania szereg zadań, m.in.:
– Smacznie – zdrowo – kolorowo
– Teatrzyk warzyw i owoców
– Woda to zdrowie
– Zaprojektuj Wodolubka
– Forum: Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?
– Dzielimy się wiedzą : Owoce, warzywa i woda.
Projekt realizowany był przez niemal 4 miesiące, działania były na bieżąco dokumentowane oraz wysyłane raporty do organizatorów. Dzieci aktywnie, kreatywne przystąpiły do poszczególnych zadań. Zdobyta wiedza z pewnością przyczyni się do wprowadzenia zdrowych nawyków żywieniowych. Dokumentacja fotograficzna zadań przedstawia podjęte działania.
Udział w projekcie z pewnością przyniesie wiele korzyści, warto było wziąć w nim udział. Dzieci na zakończenie otrzymały dyplomy.
Opracowały: Marta Kula, Marzenna Hrostek, Anna Płatos