Dnia 19.10.2018r. w naszej szkole odbyła się lekcja otwarta z matematyki w klasie V prowadzona przez Beatę Zygmunt.
Celem zajęć było odkrywanie reguł dotyczących podzielności liczb oraz rozwijanie kompetencji kluczowych: matematycznych i naukowo-technicznych, informatycznych, uczenia się, społecznych i obywatelskich oraz umiejętności porozumiewania się w języku ojczystym.
Metodą „burza mózgów” nauczyciel wspólnie z uczniami ustalił cechy podzielności przez 2, 3, 4, 5, 9,10 i 100. Uczniowie do zeszytu wkleili puzzle z każdą cechą i wszyscy otrzymali po jednej wielocyfrowej liczbie.
Na tablicy inetraktywnej kolejno pojawiał się napis zapraszający dzieci z liczbami podzielnymi przez konkretną liczbę. Zadaniem każdego dziecka było wyjaśnienie z jakiego powodu znalazło się na środku klasy.
Następnie uczniowie zrobili kilka zadań utrwalających poznane zasady podzielności korzystając z podręcznika elektronicznego, co znacznie ułatwia pracę na lekcji. Dowiedzieli się jaka liczba zaginęła w Biurze Numerów, dlaczego co cztery lata luty ma 29 dni oraz jak sprawdzić czy dany rok jest rokiem przestępnym.
Na lekcji zastosowano elementy oceniania kształtującego. Na koniec zajęć przeprowadzony został Quiz – sprawdzający poznane wiadomości. Za pomocą aplikacji Plickers, dzięki której możemy przeprowadzić szybką sondę w klasie lub mały test, uczniowie z wielkim zaangażowaniem odpowiadali na pytania dotyczące podzielności.
Do zastosowania tej metody pracy wystarczy smartfon z dostępem do internetu dla nauczyciela i wydrukowane specjalne kody kreskowe dla uczestników zajęć. Uczniowie oprócz utrwalania wiadomości na temat podzielności przy okazji świetnie się bawili, rywalizując ze sobą. Wszyscy uczniowie bardzo dobrze opanowali materiał poznany na lekcji o czym świadczą wysokie wyniki z przeprowadzonego testu:)
W lekcji otwartej mogli wziąć udział wszyscy chętni nauczyciele i rodzice. Lekcję obserwowała dyrektor szkoły Agnieszka Kołatkowska oraz nauczyciel przyrody/biologii- Elżbieta Krajewska.